Monday, March 26, 2018

Oih, raamatud

Eile õhtul mõtlesin, et midagi jäi nagu üles kirjutamata. No ei taha see lugemispäeviku pidamine meeles seista.

Joanne Fluke "Cream Puff Murder" ja "Fudge Cupcake Murder". Ei midagi uut. Hannah küpsetab, leiab surnukeha, kas mõrvar või mõrvatu on vahetult mõrvale eelneval hetkel söönud Hannah' küpsetisi, Norman on truusüdamlik, Mike on nõrkemiseni elevusttekitav, aga vahib teisi naisi ka, õde Andrea paanitseb, ema sebib ja soputab, Moishe on Kass. Siis satub Hannah mõrvariga vastamisi ja kas Norman või Mike päästab ta viimasel hetkel ära. Vahepeale peoga retsepte. Cream Puff muide ei ole mitte mingi põnev kreemipuhv, vaid lihtlabane tuuletasku, õpetus ongi raamatus selline, et tee tuuletaskud valmis ja täida neid, millega ise tahad. Mõned retseptid on siiski läbilugemist ja järeletegemist väärt. Tegelikult meeldib mulle selle sarja juures peale retseptide veel, et see kirjeldab taustal Ameerika väikelinnaelu ja erinevalt hästi paljudest raamatutest ei toimu tegevus ei New Yorgis ega Californias, vaid Minnesotas. Minnesotast teadsin mina enne seda sarja peamiselt, et seal käiakse kõige kaunimates järvedes suplemas ja et sinna emigreerus mingil hetkel palju rootslasi ("Hulkur Rasmus").

David Hewson "Seitsmes sakrament". Lootsin, et Itaalia ja Mithra usund ja paljutõotavalt paks... Mithra kohta sain tõesti natuke midagi teada, aga üldiselt oli ebasümpaatne raamat.

Alastair Reynolds "Aeglased kuulid". Ka ei olnud päris minu tüüpi raamat, Kardetavasti ma paari kuu pärast ei mäleta, et olen seda lugenud.

Jonas Jonasson "Mõrtsuk-Anders ja tema sõbrad". Sama autori "Saja-aastane, kes hüppas aknast välja ja kadus" oli parem. Kohati oli seegi raamat muidugi geniaalne, aga vahepeal tundus, et autoril oli tarvis lihtsalt mingi lehekülgede arv täis kirjutada.

Ildefonso Falcones "Mere katedraal". Ega ma tegelikult keskaegsest Hispaaniast varem midagi ei teadnud. Keskajast tean ma üldse vähe, enam-vähem ainult romaanidest. Selle raamatu puhul... Ma ei tea. Kohati raskepärane, kohati väga huvitav ja informatiivne, kohati tänapäeva inimõiguste ja heaoluriigiga ära hellitatud inimese jaoks kaugelt liiga vägivaldne. Kui ma oleks raamatukogus võtnud aega esimese peatüki läbilugemiseks, poleks ma seda raamatut iialgi edasi lugenud, sest esimene peatükk on võigas. Tagapool on kohati natuke vähem võikaid kohti ka. Oleksin tahtnud lugeda rohkem kultuurist ja olmest, vähem vägivallast. Ja et tegelased oleksid natukenegi usutavamad. Olemata feminist selle sõna lärmakas mõttes, tundub mulle vahel, et naistevastasest vägivallast ja selle tagajärgedest ei tohiks mehed kirjutada. Aga mida mina ka ajaloolistest romaanidest tean...

Ben Elton "Tagasi minevikku". Sellest see raamat räägibki. Lõpus on natuke ettearvatav, aga siiski omamoodi lahendus ja kui paari stseeni Bernadette'iga ei oleks, siis võiks seda raamatut täitsa soovitada. Või nojah, keda hm, intiimstseenid ei häiri, palun väga.

2 comments:

  1. ma soovitan lugemuspäevikuks Goodreadsi, sealt saad soovi korral ühendada ka blogiga,
    Ülevaade on parem ja kõik loetud raamatud ühes kohas.

    ReplyDelete
  2. Aitäh, ma olen goodreadsi natuke uurinud, aga hetkel pelgan, et läheb natuke paljuks hallata. Olen praegu pigem igasuguste meililistide ja sotsiaalmeediagruppide kustutamise lainel, ei kujuta ette, kuidas see goodreads mulle ära mahuks. Muidu mulle goodreads meeldib ja olen sealt tänumeeles teiste raamatuhuviliste arvamusi uurinud.

    ReplyDelete