Wednesday, September 20, 2017

***

Õige mitu aastat tagasi kirjutas Professor sellise artikli. Viimaste nädalate lemmikblogide-lugemiste valguses - ma loen kommentaare ka - mõtlesin, et seda võiks taas linkida. Isegi kui Professor artiklis pigem millelegi muule vihjas.

Oh püha lihtsameelsus. Või nagu Professor ühes eravestluses ütles selgelt eelteismelise tüdrukukese kohta, kes mingil vabaarmastuse-teemalisel demonstratsioonil olevat k*ndoomikeed lehvitanud vms: "Laps, laps, Sa ei tea, mida Sa teed."

Ma lähen nüüd jälle pärismaailma tagasi, kudukamber ja maasikapeenra korrastamine on kindlad asjad isegi siis, kui terve ühiskond otsustab kollektiivselt hulluks minna.

3 comments:

  1. Ma olen nõus, et meie ajas on palju hullust (õigemini on hullus tänu internetile varasemast miljon korda häälekam), aga ma pole kindel kas sooneutraalne lasteaed on tingimata sõgedus. Kui lasteaias ei ole tüdukutele ja poistele eraldi mängualasid (tüdrukutele nukud ja mänguköök, poistele autod ja haamrid), vaid kõik mängivad koos -- kas see tõesti tähendab, et eitatakse imetajate lahksugulisust, õõnestatakse emaduse ja isaduse mõistet või propageeritakse omasooiharust? Minu meelest on see just samm ühiskonna üleseksualiseerituse vastu. Kusjuures see üleseksualiseeritus ja ühekülgsed soorollid (tüdruk peab olema ilus ja nõrk, poiss tugev ja agressiivne) näib meile tulevat sealtsamast Ameerikast kust ka ideoloogilise spektri teise otsa veidrused. Miks mõned kodumaised konservatiivid näevad selles (homo)seksikolli, kui tüdrukutel ei keelata konstruktorite ja autodega mängida (vrd ka Istanbuli konventsioon ja EKRE), seda minu mõistus ei võta.

    ReplyDelete
  2. :D
    Sul on täiesti õigus, kuigi ma artiklit meenutades isegi tolleaastast poleemikat sooneutraalse lasteaia ümber ei mäletanud - ja ise linkisin hoopis, hoopis teistel põhjustel. Mõni sõber, kes loeb samu blogisid mida mina, saab kindlasti aru.

    Sulle vastuseks: Professori enda naisevennatütar, kes on JJ aastakäigukaaslane ja hea sõber, on titast peale eelistanud mängida autodega ja minu teada pole keegi selle peale kulmu kergitanud. Muidu on täitsa pildiraamatutüdruku moodi tüdruk. Olen asjast nii aru saanud, et Professor kui kodumaine konservatiiv nägi kolli seal, kus see oligi - et mõned sõnavõtjad tahtsid keelata laste nimetamist poisteks ja tüdrukuteks, organiseerida rõhutatult vastassoo moodi käitumise üritusi jne. Et lapsed tegelikult võiksid mängida sellega, mis meeldib ja nii, nagu meeldib, arvavad kõik inimesed, keda ma isiklikult tunnen, kaasa arvatud ainuke mulle nime-, nägu- ja kodupidi tuttav tulihingeline EKRE pooldaja. Mulle isiklikult küll ei meeldi roosa särk meesterahva seljas, sõltumata meesterahva vanusest, aga see on otseselt seotud kooliaegse traumaga (Kõige Jälgim Meesõpetaja kandis regulaarselt roosat särki). Kujutan ette, et kui meile ühel päeval saabuks Minnihiir, oleksin mina see ema, kes paneb tütrele rahulikult sinise kleidi selga ja lubab tal ehitada klotsidest nii palju just neid asju (välja arvatud püssid, neid ei tohi meie poisid ka endiselt üldse), mida ta ise tahab.

    ReplyDelete
  3. Mina sain nii aru, et keegi ei tahtnud keelata laste nimetamist poisteks ja tüdrukuteks, vaid lasteaiakasvatajatel soovitati pigem pöörduda laste poole lihtsalt sõnaga "lapsed", et püüda vältida praegusest veel suuremat vahettegemist. Ja soovitati lasta tüdrukute gruppidel ehitada ja poiste gruppidel süüa teha ja pärast arutada, mida nad tundsid -- no ma ei tea, kas see ikka on väärt paanikat "rõhutatult vastassoo moodi käitumise ürituse" pärast. See viimane väljend võib teadmatul lugejal vist küll silma ette tuua pildi, kus väiksed tüdrukud räägivad jämeda häälega, ropendavad ja sülitavad maha ning poisid kekutavad peegli ees ja lakivad küüsi :)

    ReplyDelete